به نیاز کارخانه خوش آمدید

پروژه سبز شو ا انقلابی در حفظ محیط زیست

پروژه سبز شو

 

 

 

شرکت فورد موتور پروژه سبز شو را در فبریه 2010 راه اندازی کرد . این برنامه در سه نمایندگی در فلوریدا ، نیویورک و نوادا ، و از آن زمان تا به حال در نیمی از نمایندگی های فورد گسترش یافته است . این پروژه توسط بخش بازاریابی و خدمات فورد توسعه یافت . بخش انرژی زمینی فورد هدف معین کردن جزئیات ارزیابی فرایند را عهده دار شد .

 

از ابتدای شروع این پروژه ، فورد فرایند ارزیابی امکانات را جزء حیاتی معرفی کرد . مشاوران پیشرو این مجموعه متعهد شدند ارزیابی نمایندگی ها را با تمرکز روی پنج فرصت اولیه جهت بهبود ، هدایت کنند :

 

  • _ برق داخلی و خارجی
  • _  سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)
  • _  استفاده از آب
  • _  پوشش ساختمانی
  • _  انرژی ای که احتمال تجدید پذیری دارد

 

 

منطقه سبز که اولین مرکزفروش سبز می باشد در شمال سوئد راه اندازی شد . انتظار می رود این مرکز راه را برای مراکز فروش دیگر در سراسر جهان هموار کند .این پروژه توسط معاملاتی فورد "پرکرسفتد " توسعه یافت . همراه با فورد ، مک دونالد و ستاتویل نیز در این پروژه شریک بودند . این مرکز شامل سه ساختمان جداگانه می باشد: یک فروشندگی ماشین ، یک رستوران و یک پمپ بنزین

منطقه سبز دو هدف بسیار چالش برانگیز را دنبال می کند :

  • _ حفاظت از منابع با استفاده مطلق از منابع انرژی های بازیافتی در حدی که پاسخگوی نیاز باشد .

 

  • _ کاهش استفاده از انرژی تا 70 % با استفاده از تکنولوژی های سبز

 

طرز کار

 

ساختمان فروشندگی ماشین توسط سیستم ژئوترمال که انرژی گرمایی را از درون زمین جمع آوری میکند و همین طور گردآورنده های خورشیدی که انرژی را از خورشید جذب می کند ، گرم می شود .

علاوه بر این ، نمایندگی ماشین ، رستوران و پمپ بنزین توسط لوله ها به هم متصل اند . آب درون لوله ها ، گرما را از یک ساختمان به ساختمان دیگر می برد . برای مثال گرمای اضافی از اشپزخانه رستوران برای گرم کردن اتاق نمایش ماشین ها استفاده می شود .

انرژی مورد استفاده برای روشنایی توسط الکتریسته تقویت شده از شرکت ملی برق با برق تولید شده از یک ژنراتور باد حاصل می شود . این فرایند باعث کاهش خرید مقدار برق مورد نیاز می شود. همین طور برای کاهش نیاز به روشنایی ، پنجره های هوایی در سقف ها نصب شده اند تا روشنایی بهتری را در طول روز فراهم کنند .

آب تازه که از عرضه کننده عمومی آب دریافت میشود ، تنها برای آشپزخانه و رستوران مورد نیاز است . آب باران برای استفاده های دیگر داخل مجموعه کاربرد دارد . همین طور آب استفاده شده همیشه فیلتر و بازیافت می شود .

با این روش نیاز به آب تازه تا 90% کاهش پیدا میکند .

تمام مواد استفاده شده در ساخت این مجموعه بازیافتی و یا دوباره استفاده شده می باشد ، که باعث کاهش اصراف و آلودگی می شود .

گیاهان که در این مجموعه به فیلتر های سبز معروف اند جهت تصفیه کردن هوایی که درسیستم تهویه درون ساختمان جریان دارد استفاده می شوند .

 

تمام کارکنان در مورد محیط زیست تعلیم دیده اند تا آن ها نیز به اهداف محیط زیستی این مرکز متعهد باشند .